[27-07-2022 19:44:03]-Afdelingsmanager Beleid & Kwaliteit – Binnenlandsbestuur

W3.CSS


Datum: 27-07-2022 19:44:03
Locatie: Elburg
Gemeente:
Provincie: Provincie Gelderland}
Bron: Binnenlandsbestuur

Voor onze afdeling Kwaliteit & Beleid binnen het Domein Sociaal zijn wij op zoek naar een:Afdelingsmanager Beleid & KwaliteitHier ga je werkenBij Meerinzicht maken mensen het verschil.
Team kwaliteitHet team kwaliteit bestaat uit 7 medewerkers en houdt zich bezig met het bevorderen van integrale kwaliteit in het hart van Domein Sociaal.
Denk hierbij aan resultaten van metingen van kwaliteit van de toegang, bejegening en kwaliteit van de ondersteuning door aanbieders, doel- en rechtmatigheid en bezwaar en beroep.
Je bent verantwoordelijk voor de doorontwikkeling van beide teams en voor de afdeling als geheel, waarin kwaliteit en beleid elkaar versterken.
Dit krijg je van onsDe functie van Manager afdeling Kwaliteit & Beleid is ingedeeld in de HR 21 functie van Manager II.

Harderwijk | 36 uur | wo | schaal 13 | Solliciteer vóór 26 augustus

Je houdt van aanpakken en vindt het leuk mensen met elkaar te verbinden zonder hierbij het resultaat uit het oog te verliezen. Daarbij verkies je coachend leiderschap boven een meer directieve aansturing, om zo medewerkers te helpen bij hun ontwikkeling. Je hebt een methodische en planmatige werkhouding en bent daadkrachtig. En bovenal heb je een hart voor het sociaal domein. Herken jij jezelf hier helemaal in? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Voor onze afdeling Kwaliteit & Beleid binnen het Domein Sociaal zijn wij op zoek naar een:

Afdelingsmanager Beleid & Kwaliteit

Hier ga je werken

Bij Meerinzicht maken mensen het verschil. Meerinzicht is dé organisatie die voor de gemeenten Ermelo, Harderwijk en Zeewolde de adviserende, faciliterende en uitvoerende taken met betrekking tot bedrijfsvoering verricht. Binnen het Sociaal Domein van Meerinzicht zijn we werkzaam op het gebied van de Wet Maatschappelijke Ondersteuning, de Participatiewet en de Jeugdwet. Daarnaast worden er taken voor meerdere gemeenten in de regio uitgevoerd (o.a. Elburg, Nunspeet, Oldebroek en Putten) ten aanzien van leerplicht, jeugdstrafketen, Regionale Meld- en Coördinatiepunten voor vroegtijdig schoolverlaters (RMC), Wet inburgering en beschermd wonen.

Meerinzicht is een groot en sterk samenwerkingsverband waarbij een goede dienstverlening en ondersteuning aan de gemeenten ons hoofddoel is. Klantgerichtheid, een proactieve serviceverlening en een hart voor de samenleving zijn hierbij heel belangrijk. Dit vraagt om een ondernemende, efficiënte en procesgerichte werkwijze. Waarbij de samenwerking met elkaar en de inwoner centraal staat. En aangezien de samenleving continu verandert, zijn wij ook blijvend in ontwikkeling.

Team kwaliteit

Het team kwaliteit bestaat uit 7 medewerkers en houdt zich bezig met het bevorderen van integrale kwaliteit in het hart van Domein Sociaal. Denk hierbij aan resultaten van metingen van kwaliteit van de toegang, bejegening en kwaliteit van de ondersteuning door aanbieders, doel- en rechtmatigheid en bezwaar en beroep. Het team vertaalt de bevindingen naar concrete verbeterpunten en aanbevelingen.

Team beleid

Team Beleid bestaat uit 16 medewerkers. De beleidsadviseurs maatschappelijke ondersteuning, jeugd, participatie, maatschappelijke opvang en beschermd wonen werken binnen hun vakgroepen nauw samen met de lokale beleidsmedewerkers van de gemeenten Ermelo, Harderwijk en Zeewolde. Samen werken ze aan door de gemeenten vastgestelde resultaten.

Binnen het brede terrein van beleid sociaal domein zijn de beleidsadviseurs van Meerinzicht met name gericht op de landelijke ontwikkelingen, regionale samenwerking, de tweedelijns hulpverlening en de verbinding tussen beleid en lokale toegang.

Dit team bevat ook 2 onderzoekers, die beleidsadviseurs en management van Meerinzicht en beleidsadviseurs van de drie gemeenten ondersteunen bij het verhelderen en beantwoorden van informatie-, onderzoeks- en monitoring van vraagstukken.

Dit ga je doen

Als afdelingsmanager geef je leiding aan de afdeling Kwaliteit & Beleid. Je bent verantwoordelijk voor de doorontwikkeling van beide teams en voor de afdeling als geheel, waarin kwaliteit en beleid elkaar versterken.

Doorontwikkeling en verdere professionalisering zijn kernwoorden die passen bij de fase waarin de afdeling zich bevindt. Je bent in staat medewerkers te inspireren om het beste uit zichzelf en de afdeling te halen. Je hebt oog voor de processen binnen de afdeling en bent erop gericht dat medewerkers hun werk goed en met plezier kunnen doen. Je weet op basis van collegialiteit en samenwerking een constructieve teamgeest te bevorderen. Pro-activiteit, flexibiliteit, initiatieven, betrokkenheid, eigenaarschap en klantgerichtheid zijn daarbij net zo vanzelfsprekend als het leveren van hoogwaardige en gedragen producten.

Je stuurt op proces en resultaten bij de medewerkers, in het MT, bij overleg met bestuurders en ketenpartners. Bij nieuwe opgaven ben jij een belangrijke partner aan tafel en zorg je voor de verbinding naar jouw afdeling. Samen met het team breng je de beleidsvoorbereiding en advisering van het sociaal domein naar een hoger niveau.

De afdeling Kwaliteit & Beleid bevindt zich in een complex en dynamisch krachtenveld met verschillende partijen en organisaties. De inzet is om met die diversiteit aan spelers en uiteenlopende producten en diensten in het sociaal domein te streven naar integraliteit, waarbij de inzet van maatwerkvoorzieningen en het voorveld met elkaar verbonden worden. Een belangrijke rol van de afdelingsmanager is om dat proces te bevorderen.

Je bent verantwoordelijk voor de bedrijfsvoering van jouw afdeling en voor het realiseren van (bestuurlijke) doelen. Je stuurt niet alleen op integraliteit binnen jouw afdeling, maar ook tussen de afdelingen. Je bent verantwoordelijk voor de continue doorontwikkeling, innovatie en voor het ontwikkelen van, adviseren over en uitdragen van de strategische visie op organisatie en beleid.

Verdere taken zijn:

Je staat aan de lat voor afdelingsoverstijgende projecten, programma’s en opgaven. En signaleert en verbindt vanuit lokale, regionale en landelijke ontwikkelingen.

Je treedt op als zelfbewust en betrouwbaar partner in de regio. Onderhoudt netwerken en speelt in op kansen en mogelijkheden die zich voordoen.

Je adviseert over complexe strategische vraagstukken op bestuurlijk en domeinbreed niveau met een politieke en maatschappelijke impact.

Je draagt bij aan integraliteit en organisatiedoelen vanuit het integrale perspectief. Versterkt de collegiale samenwerking en opereert binnen het MT op basis van collegiaal management. Leden van het MT zijn gezamenlijk verantwoordelijk voor bedrijfsvoering en effectiviteit van de organisatie.

Daarnaast kent elke afdeling zijn eigen ontwikkelopgave. Hieraan geven we sturing door het werken met A3 jaarplannen.

Je draagt bij aan de organisatiedoelstellingen om door te groeien van een ad hoc- naar een beheerorganisatie.

Het effectiever en efficiënter organiseren van processen, wat bijdraagt aan een kwaliteitsverbetering in het hart van de organisatie.

Jouw talenten

Het tonen van betrokkenheid en aandacht is voor onze medewerkers van groot belang. Je bent ervan overtuigd dat mensen beter presteren in een omgeving waarin zij hun kennis en talenten kunnen laten zien. Door jouw toegankelijkheid en luisterend oor kun jij dit als afdelingsmanager verwezenlijken. Samen met onderstaande talenten maakt dit jou tot de perfecte afdelingsmanager voor de afdeling Kwaliteit en Beleid:

Je hebt ervaring in een soortgelijke functie in een speelveld met verschillende dynamieken;

WO werk- en denkniveau met een afgeronde managementopleiding;

Ervaring met taakgericht en coachend leiderschap;

Bestuurlijke sensitiviteit en bekendheid met participatieve besluitvorming;

Kennis van en ervaring met de vakinhoud van kwaliteit en/of beleid binnen het Sociaal Domein;

Het vermogen om situationeel leiderschap in te zetten.

Dit krijg je van ons

De functie van Manager afdeling Kwaliteit & Beleid is ingedeeld in de HR 21 functie van Manager II. Afhankelijk van opleiding en ervaring een salaris in schaal 13 (minimaal € 4.447, – (aanloopschaal)/ maximaal € 6.616, – bruto per maand op basis van 36 uur per week).

Daarnaast kent Meerinzicht nog uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden:

Een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05%, dat is opgebouwd uit onder andere een eindejaarsuitkering en vakantiegeld. Naast dat je dit kan laten uitbetalen kan je ook gebruik maken van een fiscaal voordeel door gebruik te maken van bijvoorbeeld ons fietsplan of jouw contributie voor de vakbond.

Plaats- en tijdonafhankelijk werken en daarnaast ook goede thuiswerkvoorzieningen.

Een reiskostenvergoeding van € 0,19 per km (max. 40 km enkele reis, mogelijkheid om fiscaal uit te ruilen met je IKB) of je volledige reiskosten vergoed als je met het OV reist.

Een thuiswerkvergoeding van €2,- netto per dag.

Ben je benieuwd naar al onze arbeidsvoorwaarden? Deze kan je lezen op onze Werken bij website.

Laten we kennismaken

Klinkt dit als een uitdaging voor jou? Dan zien we je sollicitatie graag tegemoet! Solliciteren kan tot 26 augustus via de sollicitatiebutton.

Onze directeur Domein Sociaal, Simone van der Marck, beantwoordt graag jouw vragen over de functie en de organisatie. Simone is te bereiken via 085-1108961. De planning van het werving- en selectieproces ziet er als volgt uit, we willen je vragen hier zoveel als mogelijk rekening mee te houden:

Sluitingsdatum vacature 26 augustus

Eerste gesprekken ronde 5 & 8 september

Tweede gesprekken ronde week 37

Assessment week 38

Arbeidsvoorwaardengesprek 26 september

Acquisitie stellen wij niet op prijs.

Dit artikel bevat in totaal 1341 woorden


[osm_map_v3 map_center=”51.984257,5.9108573″ zoom=”17.0″ width=”95%” height=”450″ post_markers=”3″ control=”fullscreen,scaleline,overview”]

Bronvermelding:Binnenlandsbestuur

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *