Honderd extra goederentreinen over de Brabantroute | Omroep Brabant

Er gaan volgend jaar nog eens honderd extra goederentreinen per week rijden over de Brabantroute. Slecht nieuws voor omwonenden. Al het Brabantse nieuws volgen? Abonneer je dan op ons kanaal: http://bit.ly/11jJQQT.

Welkom op het YouTube kanaal van Omroep Brabant! Hier vind je nieuwsvideo’s over alle actualiteiten in en rondom Noord-Brabant, misdaad, entertainment, sport en evenementen uit de provincie. Omroep Brabant is één van de grootste regionale omroepen van Nederland.

Download de app:
iOS: https://itunes.apple.com/app/apple-store/id421375755?pt=474179&ct=omroep_brabant_youtube&mt=8
Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.omroepbrabant.android&referrer=utm_source%3Domroep_brabant_youtube%26utm_medium%3Duse_app_link%26utm_campaign%3Dfacebook_use_app

Of volg ons op:
* Website: http://www.omroepbrabant.nl
* Facebook: https://www.facebook.com/omroepbrabant
* Instagram: https://www.instagram.com/omroepbrabant
* Twitter: https://www.twitter.com/omroepbrabant

#OmroepBrabant #Nieuws #Trein #NederlandseSpoorwegen #Oisterwijk



Klink hier om het artikel te lezen

Bronvermelding:

26 Comments on “Honderd extra goederentreinen over de Brabantroute | Omroep Brabant”

  1. Activisten: minder vliegtuigen die minder dan 1 uur vliegen schrappen en meer trein verbindingen.
    Bewoners naast het spoor: te veel lawaai en minder slaap door meer opkomst van de treinen.

    Wat zijn stel zeurpieten zeg de ene wilt dit en andere wil dat.

    Als je last heb ga dan verhuizen met je "overlast"

  2. Zolang de aansluiting vanaf de Betuweroute naar Duitsland niet af is, zal er de komende jaren alleen maar meer goederenverkeer op de Brabantroute zijn. Dit is een feit, want een andere oplossing is er gewoonweg niet. Die werkzaamheden aan de Betuweroute zullen ook nog wel minimaal 5 tot 6 jaar duren. Als je wilt dat die werkzaamheden sneller gaan krijg je alleen maar meer overlast omdat dan elke dag door, het hele jaar er goederentreinen moeten worden omgeleid via Brabant. Wees allang blij dat je niet in Duitsland woont waar je op sommige trajecten boven de 200 goederentreinen per dag ziet. Daar wonen de mensen soms nog dichter aan het spoor…

  3. Wat een stelletje zeuren zeg. Die spoorbaan lag er al lang voordat die 2 geboren werden! Waarom ga je daar dan wonen??? Vlak naast het spoor kun je toch overlast verwachten, meer of minder treinen kun je ook verwachten. Vroeger reden er nog veel meer goederentreinen, en dat oude materieel was ook een stuk zwaarder en luidruchtiger!

  4. Ik woon al mijn hele leven exact 20 meter van het spoor. Ik heb zeggen en schrijven nog NOOIT last gehad van de treinen ook al woon ik in een natuurgebied. Dit geld ook voor mijn familie (5 man).Ik vind het gek dat er alleen maar negatieve mensen worden geïnterviewd! Naar mijn mening mag ProRail lekker zijn gang gaan. Mijn tip aan de gedupeerde: verkoop je toko en ga lekker op een rustige plek wonen zonder TREINEN, AUTOS of FIETSEN, dan weet je zeker dat je van niemand last hebt.

  5. Mensen: Dan ga je toch niet naast 't spoor wonen.
    Andere mensen: Vroeger waren treinen stiller en minder.
    Ik: Ja maar iedereen weet dat treinen een schoner alternatief zijn voor het milieu en dat dit veel moet vervangen. Te verwachten dat het meer wordt.

  6. Was t spoor er eerder dan dat zij er wonen? Ja! Verhuizen op eigen geld. Is t spoor later aangelegd? Verhuizen op kosten van ProRail. We willen lekker wonen en mooie spullen, fijn eten etc. Maar t mag niet vervoerd worden. Erg krom.

Leave a Reply